اخبار چرم نفیس

12 کاربرد رایج برای چرم که از آنها بی‌خبرید!

چرم کاربردهای بسیاری دارد زیرا از آن در موراد مختلف استفاده می‌شود. علاوه بر ظاهر زیبا، کیفیت بسیار خوبی نیز دارد. در ادامه، 12 کاربرد مختلف رایج چرم را به صورت موردی بررسی می‌کنیم.

کاربرد چرم

کاربرد چرم

1. صحافی

از چرم اغلب برای صحافی یا تکمیل کتاب استفاده می‌شود.

2. لباس

از چرم، اغلب برای تولید لباس از جمله شلوار، دامن، کت بارانی و کت استفاده می‌شود.

3. کویر بویلی یا چرم سخت شده

Cuir bouilli، در زبان فرانسوی به معنی چرم آب پز است که در طول تاریخ برای ایجاد زره بدن و فلاسک استفاده شده و استقامت بسیار زیادی به همراه دارد.

4. زین

در واقع از چرم برای انواع محصولات مرتبط با سوارکاری از جمله چکمه های سوارکاری، زین و … استفاده می شود.

5. کفش

یکی از رایج ترین کاربرد های چرم، کفش های چرمی هستند که انواع آنها را به مدل های مختلف از جمله: چکمه، کفش چرم زنانه و مردانه، صندل و غیره برای آقایان و خانم‌ها تولید می شوند.

6. مبلمان چرمی

 مبلمان چرمی

کاناپه ها، صندلی ها و حتی فضای داخلی خودرو از چرم ساخته شده اند. در صنعت مبلمان اغلب از چرم استفاده می کنند تا کیفیت بالاتری را ارائه دهند. همچنین مبلمان چرمی همیشه قیمت بسیار بالاتری از مبلمان پارچه‌ای داشته است.

7. دستکش چرمی

علاوه بر دستکش های زمستانی که اغلب چرمی هستند، برای ساخت دستکش های مخصوص کار نیز می توان از چرم استفاده کرد تا کیفیت بیشتری داشته باشد.

8. ساعت

برخی از بند ساعت ها از چرم ساخته می شود مانند بند ساعت های کلاسیک، بند ساعت های هوشمند و … . در صورت استفاده از چرم اصل در بند ساعت، می توانید از ضدآب آن مطمئن شوید.

9. ورزش

شاید به کاربرد چرم در وسایلهای ورزشی کمتر دقت کرده باشید اما در حوزه ورزشی هم از آن استفاده‌های زیادی می شود از جمله: تولید توپ فوتبال و دستکش بیسبال.

10. کیف

کیف چرم زنانه و مردانه، یکی از رایج ترین و محبوب ترین کاربردهای چرم است و سالانه چرم های زیادی برای تولید آن دوخته و طراحی می شوند. مانند: کیف رو دوشی، کوله پشتی، کیف پول و … .

11. محافظ اشیا

گاهی اوقات از چرم برای محافظ عینک به صورت جعبه، محافظ گوشی های هوشمند به صورت گارد، محافظ اسلحه به صورت غلاف کلت و … استفاده می شود.

12. کمربند

کمربند چرم مردانه و زنانه یکی از کاربردی ترین محصولات چرمی است که برای آقایان و خانم‌ها تولید می شود. کمربندهای چرمی انواع مختلف با درجه کیفیت های متفاوت دارند.

محصولات چرم نفیس، علاوه بر داشتن قیمت مناسب و تنوع بالا، کیفیت تضمین شده دارند که می توانید با خیال آسوده از آنها استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا